19 de febrer de 2021

Ens acomiadem del repte de Carnestoltes

Sabeu què ? Els nens i nenes de P5 s'han iniciat en el càlcul mental a partir petites sumes. A anglès han estat descobrint com es diuen els diferents complements que ens podem posar durant aquests dies de festes (helmet, tutu, cape, wings, boots, tiara,...) i cadascú ha representat en un dibuix què li agradaria comprar-se. Però clar, cada complement tenia un preu i han hagut de calcular el preu final de la seva compra .... Ha estat una situació d’aprenentatge ben real i propera. 

A més, han estat uns dies on hem cantat i ballat com mai cançons i danses pròpies del Carnestoltes però també aquelles que a cadascú li agrada escoltar amb la seva família. I sabeu què ? Han omplert la classe de confeti i serpentines perquè ja ho sabeu ... per Carnaval tot s’hi val!



Els nens i nenes de P4 també han gaudit molt d'aquesta setmana. A més, ara que coneixen totes les vocals, han decidit buscar quines vocals hi ha amagades en cada disfressa. Sabeu que indi comença i acaba per la mateixa lletra? La "i".
També han fomentat l'atenció i discriminació visual a partir de jocs d'ordenar seqüències de passos per disfressar-se de pallasso, han pintat mandales amb elements de carnestoltes i han dissenyat confeti fent servir la precisió amb el pinzell.


Per últim, els nens i nenes de P4 han treballat la numeració fins al 3 amb elements de carnestoltes com els barrets, el nas de pallasso... D'altra banda han descobert amb el conte "Whatever next" que amb una caixa i un colador pots fer un coet i un barret d'astronauta. A més, han aprofitat les diferents consignes del Carnestoltes per fomentar situacions de parla i descobrir nou vocabulari, a més d'elaborar diferents màsqueres i braçalets com a complements.



A anglès han seguit les diferents consignes per poder elaborar la seva "Superhero wristband" i així poder demostrar els seus poders! 
També han ballat i cantat la següent cançó sobre disfresses on s'han comparat amb les que portaven posades. Això ha permés parlar de vocabulary com: tutu, tiara, helmet, cape, boots, wings... Per últim, amb el conte "Whatever next" han descobert la curiositat del Baby Bear per anar a la lluna i hn après que amb una caixa poden fer un rocket i amb un colador un helmet.