25 de març del 2021

Les abelles s'han de protegir!

Com sabeu, és molt important fomentar els coneixements amb les experiències més properes. És per això que tots els nens i nenes de P3, P4 i P5 observen un rusc que ens porta un alumne de l'escola, veuen que hi ha un forat molt petit per on han de passar les abelles per poder entrar. Una vegada obren la caixa, veuen que hi ha diferents ruscs naturals amb les seves cel·les hexagonals. També observen els colors groguencs i taronjosos tan característics que tenen. A més, veuen que hi ha restes de nèctar.

P3 inicia aquest repte a partir de l'història de l'abella Maia on descobreixen com són aquests insectes, com i on viuen i a què es dediquen. També treballen els seus colors més característics i decoren la classe amb aquests. A més, treballen el traç seguint camins que fan les abelles i aprenen a dibuixar flors de diferents estils. També aprofiten per jugar a rols: hi ha qui són abelles i qui és la granota depredadora. Quan se la troben, amb el fibló (globus) li piquen i fugen al rusc (matalàs).





P4 està tan motivat amb l'escriptura i les vocals que s'han animat a escriure totes les paraules que engloben aquest repte: rusc, nèctar, mel, abella, flor... A més, han treballat la concentració i l'atenció amb activitats com els sudokus, manualitats precises com la creació d'una flor en volum, mandales... Per últim, han introduït el número 7 i han aprofitat per recordar de l'1 al 6 amb el comptatge d'abelles.






P5 han descobert que aquests insectes són molt importants en el nostre ecosistema i que hem d'intentar cuidar-les i ajudar-les. Hi ha gran varietat d'abelles però han volgut conèixer una mica més les abelles de la mel i han descobert com és el seu cos, on viuen, com s'organitzen dins del rusc i, fins i tot, han conegut la gran feina que fan i els estris que utilitzen els apicultors i apicultores! Tant parlar d'abelles i pol·len els va portar a pensar com podíen ajudar-les i van decidir plantar flors al bacó de la classe.








En anglès hem ajudat a les abelles a tornar al "HIVE" (rusc) seguint un mapa amb diferents proves. Hem après la cançó "Here is the beehive" i hem explicat el conte "Honeybee". 

Hem creat la nostra abella seguint unes consignes. Si a casa voleu fer-ne una altra manualitat, us deixem amb un vídeo molt interessant:


A més, ens hem iniciat en les sumes comptant quantes abelles entraven al rusc. Per últim, hem jugat a descobrir les parts del cos d'una abella i hem completat trencaclosques. Aquí us deixem un vídeo amb les seves parts, per si ho voleu recordar.