El primer repte del 2n trimestre ha estat "Terra de dinosaures".
Els nens i nenes d'I5 es van marcar uns objectius de treball que han anat assolint a mesura que passaven els dies. Aquí ens deixen el seu llistat:
- He conegut les principals característiques morfològiques, alimentació, reproducció i relació dels dinosaures.
- He descobert com i perquè els dinosaures es van extingir.
- He conegut qui són i quina feina fan els paleontòlegs i paleontòlogues i la existència dels fòssils.
- M´he iniciat en fer estimacions de mesura de longitud.
- He
començat a llegir i a escriure petites paraules amb el sons vocàlics, /p/ i /l/.
- He continuat practicant traços amb lletra lligada.
- He començat a fer interpretacions de gràfiques des d´un punt de vista matemàtic.
Els nens i nenes d'I3 es van dedicar a fer diferents observacions científiques. Per una banda observar el temps al llarg d'una setmana i descobrir què és el vent, com ens afecta i de quina manera es deixa veure en els arbres. D'altra banda, van fer un diari de camp d'un ou que havia aparegut a classe, amb unes hipòtesis prèvies que mica en mica van anar confirmant i desmentint.
A més, també s'han iniciat en la lectoescriptura del seu nom, tot reconeixent cada grafia, fent jocs de construccions de la paraula i, buscant el seu nom a la cadira.
Alhora, els nens i nenes d'I4 i d'I3 s'han preguntat com de gran era un triceratops i han sortit al pati a representar-ho amb ajuda del metro i d'un cordill.
Pel que fa al grup d'I4, segueixen molt motivats amb la discriminació auditiva de les vocals i la seva transcripció al paper. Ara estan reconeixent quines paraules tenen el so /i/, /a/ i /o/. A més, han volgut aprendre a escriure el nom de dinosaures ben difícils com Estegosaure" o "Parasaurolopus", entre d'altres.